Uppdatering....

Nu är det måndag och helgen i väse har varit kanon bra trots tidvis regn och mycket blåst.
Ja det blåste så mycket så vi hade inte någon möjlighet att åka ut i båten men vi stod på bryggan och metade så det blev ett gäng med mört och en annan fisk som heter björkne ,vet inte riktigt vad det är för sort den sist nämnda men den var fin att titta på men jag tror inte det är någon mat fisk utan det får bli kräft bete.
På kvällarna när mörkret kom så spelade vi alla möjliga sorters spel bland annat monopol som aldrig tar slut utan vi fick ge upp när kvällen blev natt.
Det är otroligt mysigt att sitta och bara umgås istället för att glo på teven på kvällarna som man annars brukar göra.
Vi hade ju med oss Bella till stugan och hon storm trivs där hon ligger ute och tittar på vågorna nere i vänern och man ser hur hon njuter.
På söndagen så vart Rille uttagen till b-laget och de skulle turligt nog spela borta mot väse så runt kvart i fyra åkte vi in till väse och tittade på när de spelade.
Han fick hoppa in i matchen i andra halvlek och då fick han spela i mitt fältet och där gjorde han inte bort sig ,åtorp ägde verkligen matchen men trots det så fick de lämna plan med en förlust på 1-0 .
Men man får konstatera att det var en bra domare för han var ingen hemma domare inte utan han satte åt väse i hela matchen för det var mycket gnäll och dåligt uppförande från deras sida.
Ja ja vi får hoppas de får en vinst nästa gång för Rille fick indikationer på att han eventuellt får vara med då också.
Det var helgen i stort det och nu är det måndag och jag har halsont och är väldigt trött men det kanske är all frisk luft man har fått i helgen som drar musten ur en elller det kan bero på badet vi gjorde i en kall vänernvik men det var verkligen uppfriskande.
Jag ska försöka att göra två nya åror till våran båt som ligger i Letälven men vi får se om jag orkar igång eller inte jag ska först ställa mig i en varm dusch så kanske jag piggnar till.
Vi ses säkert lite senare under dagen.....

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback