Tisdag den 1a december...

Nu är det snart julafton bara 23 dagar kvar och jag känner inte den rätta stämningen och grått och trist ute.
Helt otroligt vad det går fort och man hinner inte alls med.
Simpan stod färdig och väntade på bussen här i går men han var likblek i ansiktet och sa till slut att "mamma jag orkar inte gå iväg" ..så han fick ta av sig och gå in och lägga sig istället.
Han är genom tätt så det blir nog några dagar i sängen för hans del.
Hur går det med min nacke då ? Jo det är så där jag blir fortfarande konstig av tabletterna det är som att gå och vara på fyllan så jag ska ta i dag också sedan ska jag försöka att ta bort dem i morgon eller i alla fall dra ner till en per dag ,jag tog bort nackkragen i går kväll så i morse så gjorde det satans ont men jag ska försöka att stå ut och se om det inte kan gå tillbaka lite ändå så vi får se hur allt utvecklas..

Jag försöker att färdigställa min släkt historia på det jag har fått fram hitintills och det är en hel del som ska skrivas ut men roligt att få en del klart.
Det är ju så spännande tycker jag men det är ju inte alla som tycker men man blir lite beroende när man väl har börjat att släktforska.

Framtids frågan om hur allt kommer att bli för Kent och mig gör mig tokig för jag vet inte hur det går för någon av oss ,hans arbete är hotat på grund av för lite att göra på jobbet "lågkonjekturen" så att säga och min framtid är oviss på grund av vad våran riktiga "regering" kommer att besluta nu i december för det ska inte finnas några sjukskrivna i sverige längre utan nu ska alla helt plötsligt bli friska har regeringen kommit på ,helt jävla sjukt men jag har ansökt om sjukpension så det är bara att vänta och se men det är ju så att det går inte fort hos försäkringskassan inte utan det är som att de har ett motto att allt ska ta tid...såg föresten en reklam i går att nu kallas försäkringskassan för NYA försäkringskassan så nu ska du slippa stå i telefon kö så länge för de har gjort om så allt ska gå mycket snabbare och pyttsan det går faan inte något snabbare inte.. 
Nej man blir så trött på att inte veta så detta år är inte december månad någon rolig månad inte utan allt ser lite mörkt ut just nu för är det något som jag inte tycker om så är det ovissheten ,usch är det ända man kan säga men vi är säkert inte de ända i sverige som har det så det finns säkert många där ute som är i samma sits men man kommer inte ifrån att det är jävligt jobbigt..

Nej usch.. Vad ska det bli av dagen i dag då ..hmm.. som vanligt så är det inget planerat utan man får väl ta dagen som den kommer..
Nu ska jag se till så att de stora drumlarna kommer iväg till skolan om nu Rilles jacka har torkat , han kom hem i går och var lerig så stor han var för han hade dragit sig i leran så både jacka och byxor såg ut som när man är liten och inte kan låta bli och hoppa i leran men som ni vet så är han ju 17 år nu så då tror man att man inte ska behöva ta reda på sådant men men i går så hade han halkat och jag kan tänka mig vad roligt hans polare fick när han låg i leran och sprattlade..fniss

Vi ses nog snart igen...

Kommentarer
Postat av: Anki

Tack, jag ska hälsa honom...Du får hälsa din lille sjukling också...



Kram

2009-12-01 @ 20:45:28
URL: http://lamasen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback