Blåbärs skogen...


Ja nu har vi kommit hem ifrån blåbärs skogen och det finns hur mycket blåbär som helst vid min mamma.
Jag klippte och tvättade hennes hår så hon blev så fin så.
Deras hund Berra var med mig och Simon ut i skogen och han trivdes som fisken i vattnet man såg en kalufs som stack upp ur blåbärs riset så han kommer nog att sova resten av eftermiddan kan jag tänka.
Nej nu blir det att passa på att få lite mer körsbär och även vinbär plockat så vi kan sätta igång med saftning och syltning sedan så vi ses...

Usch vad jag blev rädd och det tror jag Simon blev också , han gick ut för att plocka bort pinnar som har rasat från vårat körsbärs träd och då stod våran vovve Bella bunden där och hon hög Simon i handen så han kom in och grinade han var nog mest chockad så nu har hon fått en riktig avhyvling av mig för de dumheterna ska hon sluta med ögona böj den elakingen.
Jag har aldrig sett henne vara elak direkt men nu får hon sitt straff och vara inne.
Och Simon fick nog lära sig den hårda vägen att han aldrig kommer att hålla på med några pinnar i närheten av henne något mer , det är märken på handen men det har i alla fall inte gått håll så att det blöder.
Jäkla hund...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback