Tråkigt till tusen...

Jag hade tanken att vara ute och så går inte det för detta regnande så jag vet inte vad jag ska göra .
Och så skrev jag förut att vi ses en annan dag men va sjutton det finns ju inge roligt att hitta på så det blev ett till inlägg .
Har suttit och skrivit på boken men man får gå ifrån stundvis så det kommer lite mer ideer och tankar .

Det är något som jag rekomenderar alla föräldrar, att skriva ner tankar och funderingar kring dig själv ,om dina barn och deras uppväxt och mycket mycket mer för tänk er själva att när du blir gammal kunna öppna en bok eller va ska vi säga berättelse kanske vi ska kalla det och kunna få möjligheten att läsa vad dina föräldrar eller förälder har tyckt och tänkt och upplevt om dig och sig själv och om livet i helhet ,att få göra detta när den förälder inte finns i livet längre det tror jag är en tröst i svåra stunder av saknad av den personen att då ha möjlighet att föra vidare lite grann av sig själv som ingen annan kan veta eller komma ihåg .
Jag tycker att detta är en så häftig grej så jag har sått ett frö hos min mamma och jag vet att hon har börjat med detta och att hon förvarar det i ett kassaskåp och det kommer att komma fram till oss barn den dagen hon inte finns med oss längre och det tycker jag är en himla bra grej för sedan lägger jag då till hennes historia till min egen och för den sedan vidare till mina barn den dagen jag inte finns med dem längre.
Det är i alla fall något att tänka på .
Jag tror att även Sofie min syrra har tagit fasta på detta och börjat att skriva hon med.

Nog om det nu vill jag att det ska sluta regna för jag vill ut.
Ska kolla läget på EWP och se hur det ser ut om regnet är på väg att dra bort eller om det blir så att man får hitta på något annat.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det är en jättebra idé!!! Å särskilt när det regnar...suck vilket trist väder....

2009-07-21 @ 17:59:16
URL: http://lamasen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback