Saft kokning...

Ja i dag är jag uppe med tuppen och har kört igång ett annat recept på körsbärssaft så får jag se vilket som blir bäst för jag ska då passa på att ta vara på mer bär för det är ju fullt med dem i år.
Det finns dock ett problem och det är att de allra finaste bären sitter väldigt högt upp och sen finns det då inga bra grenar att ställa stegen emot heller så det blir att komma på ett bra sätt att få ner dessa godingar som sitter där uppe.
Folk som åker förbi tänker väl att titta vilka stora skator det finns i det trädet..hm..skulle inte alls förvåna mig..

I dag så ska jag som sagt ta en sväng till lilla mamma och agera hårfrisör ,tur att hon inte har några större krav måste jag då säga och så har hon ju permanentat hår så det syns ju inte så där gör mycket om det skulle bli lite snett.

Nina börjar klockan elva i dag så hon får lite sovmorgon i alla fall. Det är ju himmla synd att hon inte har fått något sommarlov utan det har bara varit jobb hela tiden men jag tror att hon uppskattar lönen så det väger väl över det då.

Nu kommer vi till vädret då ,ja vad ska man säga de har visat att det skulle bli sol hela dagen i dag men just nu så är det inte en endaste liten sol gnutta men det kanske kommer får vi hoppas.
 
Nu har saften kokat färdigt och det luktar faktiskt varmt vin ..ush..men vi får se vad slutresultatet blir men det luktar inget vidare i allafall.

Anki stannade till en sväng innan hon åkte till jobbet i går och jag måste bara säga att gud vad go och glad hon är jämt man blir glad i hela kroppen när man ser henne för hon är så positiv till allt så det är inte sant.
Hoppas du har en bra dag på jobbet och inga missöden vännen min.

Nej ni gott folk nu ska jag göra färdigt saften och ta ett smak prov för att sedan bedöma vilken saft som är godast så vi ses ,hej svejs...

Kommentarer
Postat av: Anki

Å va du är go raring!!!



Varmt vin...kvart i sju på morronen...eeehhh, förstår att du inte gillar lukten då:)

Önskar jag kunde vara lika morgonpigg som du är, du har alltid nåt på gång...ja som jag sagt tidigare, Du inspirerar mej.



Ha en skön dag



Kramelikram

2009-07-29 @ 09:55:53
URL: http://lamasen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback