Hejsan svejsan.......

Lite stillestånd på rubriker har jag men det får väl gå ändå.
Gårdagens promenader blev faktiskt två eller snarare ett helt varv på morgonen och ett lite kortare varv på eftermiddagen dok inte med stavarna för båda gångerna hade jag med hundarna och det blir lite krongligt att ha stavarna då.
Men det blev mer än en gång i alla fall ,det tråkiga är ju att ryggen inte är så där bra men det blir att försöka hålla ut i  alla fall för det är viktigare att huvudet mår bra för ryggen vet jag ju att jag inte kommer att bli bra i.
Nog om det .
Som vanligt så fastnade jag lite över kyrkböckerna i går men jag dammsög lite först så jag har inte så där gööör dåligt samvete utan jag kunde faktiskt sätta mig med gott samvete..fniss..tänk jag har ju ingen chef som sitter och hänger över mig och säger vad jag ska göra men det är väl den inre egna chefen som känns lite si så där när man blir sittandes över den där datorn.
Föresten i går kväll när det hade mörknat så tog Simpan och Nina en liten promenad var det tänkt men när de hade gått en bit så undrade de vad det var för mörkt ute på gärdena så Simpan som hade ficklampan med sig lös med den och vet ni vad de såg jo fyra stora älgar precis brevid dem så då blev det fart på dem så de vände och struntade i att fortsätta. Så antagligen så var det fyra krackar som hade lyckats att hålla sig borta från jägarna här i går men risken är att de strycker med i dag.
Ja som sagt älg jakten körde igång här i trakterna i går och det ända jag hörde var att det small ett skott vid tjugo i åtta och sedan var det tyst hela dagen så frågan är hur många de tog i går.
Nej nu blir det att få upp Simpan så vi ses....

Kommentarer
Postat av: Nina

4 st varre xD Men när vi pratade med dig var du i fullgång med att släktforska ;) <3

2009-10-13 @ 10:23:51
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback