God morgon världen

Dagen efter USÖ och jag känner mig upprymd .
Det var faktiskt en givande dag i går för kan ni tänka jag träffade en riktigt riktigt bra sjukgymnast . Han gav ett väldigt bra intryck på mig .
För det första så fick jag behålla kläderna på för annars så brukar det vara så att man får ta av sig så mycket som möjligt och det är då lite svårt att slappna av och kunna föra en koncentrerad diskution tycker jag men som sagt jag fick behålla t-shirt och byxor på och det tackar jag hemskt mycket för .
Han gick då igenom mig från topp till tå och även där så gjorde han annorlunda för han tog det väldigt försiktigt för jag hade ju en lite sämre dag i går med värken men han var så varlig så .
Sen fick jag en rygg konfuktion av honom ,han drog helt enkelt ut min ryggrad så sakteliga och den känslan var himmelsk man kände hur varje kota fick lite mer plats helt plötsligt och det kändes som att det kom in luft mellan diskerna och att trycket jag har i ryggen lättade ,sjukt skön upplevelse var det . Så jag ska fråga nästa gång om han kan lära någon av mina anhöriga att göra detta för då kan man ju få det gjort hemma när man känner att trycket börjar bli för mycket .
Sen så tyckte han att jag skulle få komma till ortopedtekniska för att höja upp min ena sko en centimeter för jag är kortare på ena benat och det gör att min ryggmuskel på höger sida är lite snedvriden och irriterad hela tiden så efter en tid med upphöjningen så kan det göra att det går tillbaka och blir lite mindre påslag i ryggmuskeln och det är ju värt att testa .
Så som ni säkert förstår så var jag helnöjd när jag knallade ut från honom i går .
Tyvärr så blir det ju så att man får ju väldigt ont efter en sådan undersökning så nu har jag lite värk som går ut i benet men det är bara att gilla läget som alltid =)
Så nu är det bara att vänta in det sista mötet på USÖ och det kommer att vara tillsammans med läkaren,psykologen och sjukgymnasten och tydligen så vill de att man ska ha med någon anhörig på detta möte för att det är bättre med fyra öron än två ,för de ska kunna ge mig förslag på hur det kan hjälpa mig att få en bättre levnads standard och då kommer det att diskuteras mycket och då vill de att någon mer ska vara med så att man inte ska glömma hälften av vad som sägs .Och det är nog en bra idee .Så jag ska nog fråga min älskade dotter om inte hon vill ta och följa med för man vet inte om ens käraste försvinner ut ur ens liv eller inte men min dotter kommer ju alltid att vara min dotter och troligtvis alltid finnas där så det blir nog att fråga henne <3

Hur går det med min bantning och motion då ?? Joo det går jätte bra .
Jag gör lite längre promenader varje dag och mitt matintag har gjort en drastisk förändring och nu börjar det bli bättre med söttsuget och hungerkänslan också så jag tror att detta kommer att bli gör bra till slut .
Sjukgymnasten tyckte väl att jag inte skulle ha för högt tempo med det men han gav mig respons till att göra det i alla fall och det är ju skönt .

Vad händer denna vecka då jo det fortsätter som sagt med bokföring så snart är det att sätta näsan i det och det är ju skönt att vara på hemmaplan för då kan man göra något annat bort i mellan för jag har svårt att sitta still för länge .
Så vi säger hej så länge ..



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback