Nu har denna helg gått.......

Det är söndag kväll och jag summerar helgen som en lyckad helg med mycket trevligheter.
Jag var ju inne i degerfors och serverade mat till fotbolls grabbarna och det gick bra men vi var tre man kort för det var folk som inte dök upp som de skulle men vi tre som var där fick lite hjälp utifrån så det gick bra till slut.

När jag kom hem från degerfors så slängde vi i kräft burarna hos Robert i sundby och sedan när vi kom hem så tittade Peter ,Anki och Vicce in så det var mysigt för vi grillade och hade det trevligt .
Senare så kollade vi burarna och det blev 47 stycken godkända kräftor som Anki och de fick ta med sig hem.
Nu blev det en snabb avslutning på kvällen i och med att Vicce blev inringd till fotbolls match på söndag så det var lite synd vi hann aldrig med att spela kort men det får vi ta en annan kväll ,trevligt till tusen var det i alla fall.

Rille spelade fotboll i går och det blev två två så det var ju bra men det som var mindre bra var att Jakop blev skadad så han fick åka till sjukhuset och där konstaterade de att nyckelbenet hade fått sig en smäll så det var tydligen en spricka för det var inte helt av. Så nu blir väl han borta resten av säsongen och det är ju synd.

Både Nina och Rille var ute på lite galej i går så vi hämtade upp Nina vid tolv tiden och Rille vid två tiden så det blev en sen kväll men det är allt bra att de kommer hem på nätterna för det dröjer inte förens de flyger ur boet och då blir det tyst här hemma ,uschans säger jag en de blir ju stora och ska stå på egna ben och det tycker jag att de ska göra så det är bara att gilla läget.

I dag har det varit en väldigt slapp dag så det har inte hänt mycket men det är skönt det med.
Vi tog upp kräft burarna i förmiddags och då blev fångsten 44 stycken så det var en bra utdelning.
Jag ska nu ta och koka dem så de blir röda och fina.
I morgon så drar skolan igång för simon och allt blir som vanligt igen efter ledigheter.
Nej nu blir det att greja lite och sedan tidigt i säng för till veckan ska vi fixa det sista på båten sen drar vi upp den till väse på onsdag och sen blir det en hel helg där uppe i stugan och det ska bli så himmla mysigt så jag väntar och räknar ner dagarna till dess.

Jag ska även vårda min mage nu i veckan för jag har gått och dragit på en katarr en längre tid nu och det är inte roligt så det blir att verkligen tänka på vad jag stoppar i mig och sedan köra med zantac två gånger dagligen så att det ger sig helt för det är ingen höjdare att inte kunna sitta normalt någon gång för att det gör så ont i magen så det är inte klokt ,det har ju en förmåga att bli så direkt efter att jag har ätit och så var det ju inte så länge sedan jag hade ett magsår och så långt vill jag inte att det ska gå för det var ingen trevlig períod inte.
Nej nog om det nu blir det inget mer denna gång utan vi ses säkert i mörra igen....
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback