Måndag morgon....

Ja då var det måndag och här kommer lite uppdatering för helgen.
Ryggen har det börjat att bli lite bättre med så nu kan jag gå relativt bra utan några kryckor så nu får jag väl tro att det har gått tillbaka för denna gång.
Men det blir att ta det något så när lugnt de närmaste dagarna för man vet aldrig.
I går fick vi ett litet spatt och tog med oss svärföräldrarna till Degerfors på bingo men det blev inga vinster inte utan det blev bara förlust , ja ja men nu har vi ju i alla fall gjort ett försök.
Min rara lilla  Anki stannade till här efter jobbet i går kväll och det var en glad överaskning så vi satt en stund på altanen och pratade innan hon for hem över.
Det ser lite risigt ut ute men det kanske blir bättre fram emot dagen men jag tror att de har lovat lite halv dassigt väder i dag för sen skulle det nog bli lite finare i några dagar.
Den här veckan måste jag försöka att klippa håret på Kent och även på mamma.
Sedan blir det att göra månads städningen i sundby men det tar jag nog lite senare i veckan så att inte ryggen slås upp igen.
När vi kom hem i går så hade Nina diskat och gjort en blåbärs paj med egen hemma gjord vanilj sås och det var jätte mumma tänk vilken go tjej man har.
Det var väldigt bra gjort tycker jag.
Simon och jag har pratat om att plocka lite blåbär i dag för vi tänkte göra lite blåbärs sylt för det är ju underbart att ha.
Det får nog bli en bär vecka för det har börjat att mogna borta i buskarna.
Vinbären ser ut att vara klara så de ska jag göra gele av.
Sedan är det ju körsbären och de tänkte jag testa att göra lite saft av ,jag har gjort det förut men då blev det inget bra men nu kan man ju söka på internet efter recept så det ska jag testa.
Nej lite mer kaffe i kroppen sen ska jag se till att  Nina kommer upp ur sängen  för nu ska hon göra ett riktigt lång pass ,hon jobbar hela veckan plus helgen plus hela nästa vecka också ?? Gud vad trött hon kommer att vara efter denna omgång innan ledighet dyker upp.
Jag tycker jätte synd om henne men något jag vet är att hon är väldigt populär bland både kunder och personal.
Min lilla stumpa ,vi älskar dig vet du och även Rikard och Simpan givetvis.
Vi ses lite senare under dagen så får jag uppdatera om vad vi har lyckats att plocka för bär....

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback