Mulet och oväder på väg ????

Hejsan gott folk, hur är dagen i dag ?? hm...jaa vad ska man säga , ingen förbättring med ryggen tyvärr det ligger fortfarande och klämmer på nerverna så jag går som att jag skulle ha gjort i byxan men men vem bryr sig inte jag i alla fall.
Det är bara att vänta på att det ska ge med sig.

Vädret då ,jo jag har varit inne och kikat på EWP och det ligger ett större regn och åsk oväder över Danmark just nu och det ser nästan ut som att det kan dra sig uppåt över oss men vindarna kan vända så det tar en annan väg .
Vi får helt enkelt vänta och se.
Jag tycker det är lite spännande att se om man gissar rätt eller inte när man har tittat lite på satelit bilderna vart det ska ta vägen så jag brukar följa dem för då vet jag nästan på timman när regnet kommer och det är lite häftigt och det är väl så att jag har väl lite för mycket fritid över så att kunna engagera(ja ja det var det där med stavningen ja) sig i något annat kan vara riktigt gött.

Hur ser dagen ut , vet inte riktigt , Nina börjar att jobba vid elva så jag har skjutsat in Kent i dag så att bilen är hemma så hon slipper att cykla om det nu blir dåligt väder.
Vi försökar att få Nina att köra bilen varje dag nu så så fort vi ska någonstans så är det hon som kör om hon är hemma för det är ju det där att få in vanan på att köra som är prio ett .
Och det går riktigt bra hon är lite för nervös ännu när hon kör med det kommer snart att försvinna när hon får hålla på varje dag.
Rikard blir väl lite undanskuffad med sin körning nu men det är ju så att Nina är ju redan artton så han får passa på när hon inte kan följa med så det blir inte så mycket bilkörning för min del längre utan jag får sitta brevid och glo nu ett tag men det kan vara lite gött det med .
Jag är väl inte direkt avslappnad till 100 procent direkt när jag sitter brevid för det är ju så att man ska ju tala om när de gör fel och även när de gör rätt , för man måste ge både ris och ros annars blir det nog ännu mer nervöst tänker jag .

Försökte att klippa lite kanter med gräsklipparen i går men det gick inte så där värst bra direkt för det första så går det ju helt okej så länge den driver framåt av sig själv men när man ska vända eller dra den bakåt en bit så är den där förbaskade värken i ryggen där så man nästan slår sig i backen . Det är väl bara att inse att en sådan syssla kan man inte göra just nu .
Och sen är det ju det att det står en decimeter vatten nere på gräsmattan vid poolen så det skvätter som attan när man försöker klippa där och det ser ju inte ut att bli något torkväder i dag inte.
Det blir att vi får köpa oss gummistövlar hela familjen om vi ska kunna vistas på gräset i sommar.

När vi var ute och fiskade sist så såg vi att blåbären har kommit för det var fullt med bär uppe i billinge och jag blev så himla sugen på att göra blåbärs kaka men jag vet tyvärr inget blåbärs ställe som man skulle kunna plocka på för det är inge roligt att behöva åka upp med båten för att få tag i dem .
Ska försöka att luska ut under dagen om det finns något blåbärsställe som man kunde plocka lite på .
Jag vet ju att det finns bakom mina svärföräldrars lägenhet men där har väl deras grannes hundar varit och gjort både A som B så det verkar inte något lockande direkt .
Nä vi får se om jag kan hitta något annat ställe .

Nu är det snart helg igen och vi ska ha en lite myshelg med familjen , visst ska Nina passa på att ha lite roligt för nästa helg så ska hon ju jobba så hon skulle till Karlskoga på bio eventuellt på fredag och sen skulle de ha partaj i vårbo på lördag så henne får vi väl inte se så där gör mycket av i helgen men det är ju faktiskt så att hon måste ju passa på när hon är ledig, men vi andra får ha det lite trevligt .

Kent hade med sig en rotting soffa och två fotöljer i går som han hade fått på jobbet och de var skit snygga jag kan inte förstå varför folk slänger sånt för det är ju inget fel på dem .
Och det är ju såna som är så jäkla dyra att köpa med ,men det är väl nån rik knös som har slängt dem och det får ju vi tacka för ,de kommer att bli snygga på våran altan.

Det var ju det där med svininfluensan också , hur ska man göra vaccinera sig eller inte ? Jag vill nog att barnen ska göra det för jag skulle aldrig förlåta mig själv om de skulle få det och Simon som har så lätt för att bli sjuk också.
Läste på Aftonbladet att de som sitter inne skulle få bli vaccinerade först så nu blir det nog skriverier utan dess like, tänker jag, för det kan nog en stor del av svenska folket gå igång på och själv så tycker jag att de ska se till att köra igång med vaccineringarna över lag och inte börja att prioritera olika folk grupper utan bilda ett kö system så att den som hör av sig i god tid ska kunna få stå först i kön,då blir det inga indelningar utan ett helt oberoende kösystem är vad jag strävar mot i denna fråga.
Vi får väl vänta och se vad de kommer fram till . Lite hysteri tycker jag att det börjar att bli med denna fråga.

Nej ni nu måste jag försöka att få något gjort för det här går inte , men i dag ska jag börja dagen med att smörja in mig med liniment och sen ta på mig ryggbältet så kanske dagen kan bli lite mer behaglig.
Vi ses säkert lite senare under dagen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack :) Vad har du för dig då?

2009-07-23 @ 09:14:02
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Fanny

det finns as många och fina blåbär i källsbo :) . du get bortanför Malin fredriksson och dom i den skogen :) .

2009-07-23 @ 20:19:39
Postat av: Evalena

Svar till Fanny : vad snällt av dig då ska jag nog försöka att ta en sväng i mörra om ryggen och benet kan ge sig lite för just nu kan jag knappt ta mig fram

2009-07-23 @ 20:47:58
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback