Solen tittar fram...

Nu är det fredag och solen lyser så grannt så och det får vi hoppas att den fortsätter med för det är ju så skönt så det är inte sant alltså.
Vad ska jag nu hitta på i dag då jo i går så dammsög jag så det blir nog bärplockning i dag då.
Jag ska ha mer körsbär och sedan behöver jag plocka av vinbärs busken innan de blir övermogna för då blir det svårare att göra gele av dem. Så det blir plockning på förmiddan och  saftning och gelening på eftermiddan.
Vilket konstigt ord det blev men ni förstår säkert vad jag menar.

Simons hand var fortfarande lite öm i går men det har gått tillbaka fint i alla fall och Bella ser helt oförstående ut som vanligt nästan menlöst snäll men i de lugnaste vattnen lurar de största fiskarna tydligen.

Nu är det snart kräft premiär så vi ska försöka att fiska lite mört i helgen.
Det är så tråkigt att det strömmar så in i bängen i Letälven för då är det nästan helt omöjligt att åka drag med båten för nu var det ett tag sedan vi var ute och fick något napp det har varit "göör" dåligt på den fronten i år men det får vi hoppas att vi kan ändra på.
För jag vet ju att svärföräldrarna vill ha en god Gös så det får vi väl försöka att få upp.

I kväll så blir det nog att sitta på altanen och grilla lite för man får ta vara på tillfällena nu innan det är för sent ,tänk det börjar att gå mot sommarens slut och det är så tråkigt tycker jag för jag mår mycket bättre när det är varmt och skönt men det är väl inget annat än att ställa in sig på höst rusket snart men än och då så får vi försöka att njuta då solen tittar fram.

Jag vill också önska lycka till och ta det lugnt i trafiken till Anki, Peter och Vicce som ska ta en semester tur till Liseberg eller skansen i helgen ,hoppas ni får en skön stund med familjen och passa på att koppla av nu för på måndag är det full rusch igen.

Kent spelade på något som heter Topptipset och det var åtta stycken fotbolls matcher som man skulle tipa på och vad tror ni jo han hade sju rätt av åtta och den han inte fick in hade han 1 eller 2 på och givetvis så blev det kryss så han gick misste om 4800 kronor på grund av det ,fy vad retligt det är nästan bättre att vara långt ifrån i stället.

Nina har ju haft några lång pass men i dag börjar hon inte förens klockan 13,00 så hon har möjlighet till lite sovmorgon och det är ju bra för henne för sedan ska hon ju jobba helgen också och hela nästa vecka ,så hon kommer nog att vara på ett väldigt bra humör här i nästa vecka eller vad tror ni ? Jag tror det där "Sofie" humöret kommer att komma fram..fniss..syrran vet nog vad jag menar ingen stubin utan det smäller direkt..ha ha

Rikard har pratat om att han vill ha ett party ute i lillstugan på lördag så vi får väl se vad som händer det är nog svårt att få tag på folk nu när det är pip i karlskoga. Kent sa det att det är otroligt drag där inne nu för det är ungdomar över allt.
Tydligen en väldigt populär festival det där pip. På min tid så fanns det inte utan vi stod vid parken och hängde på utsidan för det mesta men det var oftast roligt det med.
Men nu är man ju för gammal för sådant där man får ju huvudvärk bara man tänker på det i dagens läge men det är väl åldern och orken som försvinner.

Föresten så har jag ju börjat med de där vitaminerna och jag måste säga att än har jag inte kännt något speciellt men det kanske tar några dagar innan man blir så där pigelin som de säger att man ska bli eller så är det bara lurendrejerier allt ihop. Vi får väl se.

Nej nu blir det att göra ett ryck för jag ska sortera tvätt innan jag går ut och hänger i trädet , jag den stora skatan som får slås mot de lite mindre skaterna om de röda bären. Anki såg ju i går när hon åkte förbi att vilka konstiga skater vi har som har kläder på sig..hm..vem var det hon såg då tror ni..ha ha..

Vi ses säkert lite senare när jag har så kallad kaffe rast ....



 

Kommentarer
Postat av: Nina

jag har rätt softa tiden nästa vecka ;) <3

2009-07-31 @ 10:03:21
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback