Tisdag och bär redovisning.....

Ja det blev inget inlägg i går eftermiddag för jag var så himmla trött.
Det blev en del bär plockning i går.
Simon och jag plockade lite blåbär som vi gjorde sylt av.
Sedan plockade jag av svarta vinbärs busken och gjorde gele av det och även en bunke med röda vinbär som också blev gele.
Sedan vart det en bunke med körsbär och dessa har vi lagt i blöt under natten för det ska bli kall rörd saft av dessa.
Om saften blir bra så blir det att plocka av mer körsbär för det finns ju massor av dem i år.

Vädret då ,det var uppehåll på förmiddagen i går men sen började det allt att regna så det går inte en endaste dag längre utan regn.
Och nu på morgonen så regnar det igen...usch jag vill ha sol och värme. Det är ju inte direkt kallt ute men jag vill ha den där sköna sommarvärmen för den älskar jag så himmla mycket.

Hur det har gått med ryggen då ?? Jo det är okej så det kommer nog att gå tillbaka helt under de närmaste dagarna och bli den mera ordinarie värken men den är jag ju så van att leva med så det är ju ingen fara.

Vad dagen har att utvisa vet jag inte riktigt det beror ju lite på om det kommer att fortsätta att regna eller inte.
Blir det fortsatt regn så blir det väll att dra igång den där dammsugaren som står och samlar damm under sommaren, det blir ju inte så där gör mycket städat när det är fint ute faktiskt men vem f-n har dött av lite skit i hörnen.

Simon hade Vicce här på besök en liten stund i går och de hade det trevligt som vanligt och Anki kom in och drack lite kaffe innan hon fortsatte och det är alltid lika trevligt. Och du gumman du såg så pigg och alert ut och det är roligt att se att det har lugnat ner sig för dig.

Syrran och Frippe var inne här en sväng för de hade varit och plockat blåbär de med så de var bara inne och sa hej innan de åkte hemöver.

Nu ska jag titta runt på lite bloggar sedan kör dagen igång med något roligt kan jag tänka så vi får se om vi ses lite senare i dag...

Kommentarer
Postat av: Anki

Hoppas du får en underbar dag du åxå vännen!!!

Kramar

2009-07-28 @ 11:38:33
URL: http://lamasen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback