Hejsan hoppsan..

Ja nu var bussen ifrån våran gård och förhoppningsvis så glädjer den en annan familj.
Köparen som var ifrån Stockholm kom ner via tåget i går kväll för att hämta den och det är tufft gjort att sätta sig på ett tåg och lita på att helt okänt folk ska komma och hämta upp ,hm något som jag själv aldrig skulle göra.
Men det var lite olustigt för våran del också för man vet ju inte vad det är för människa som kommer men men nu gick det ju bra i alla fall.
Killen som kom var en inbiten Stockholmare och han frågade hur vi kunde överleva så långt bort ifrån civilisationen ,ha ha va då långt det är ju bara tre kilometer till ICA ,ja se  08:or som inte vet vad avstånd innebär..hihi
Något som är sorgligt är ju att det var som att ge bort den för vi förlorade mycket på den affären men samtidigt så var den väldigt svår såld och det är ju bättre om den gynnar någon annan än att den ska stå här och rosta sönder.
Nu får vi lägga all kraft och energi till att få volvon färdig för ombesiktning för den gick ju inte igenom det blev hela tre tvåor ,usch.
Men man kommer aldrig igenom med ett blankt papper på besiktningen i karlskoga de lyckas alltid hitta något fel.
Visst jag tycker att det är lite roligt att skruva på bilar men felet med läckage på servo styrningen är väl inget som jag direkt skricker mig hes för att få göra och det är ju faktiskt så att man kan inte med det riktigt så det är väl därför man drar öronen bakåt.
Ja ja det blir nog väl till slut.
Och i dag måste vi säga GRATTIS SVÄRMOR OCH SVÄRFAR för kan ni tänka er de firar 50 årig bröllops dag i dag och det hurrar vi för och klappar händer och kramas ,än en gång ett JÄTTE GRATTIS.
(ps..lyssna på radion i dag)
Tänk 50 år uj uj uj då har man ett x antal år kvar för Kent och jag har varit gifta i 15 år nu i december ,åren går fort men upp till 50 är det måååånga år kvar.
Maj och Bengt ni får gå ut och lyssna så hör ni hur vi sjunger för er här uppe i sirbo ..fniss..
Vad händer annars i dag då hm inte mycket tror jag , jag har en telefon tid med min läkare så det blir att vänta framför telefonen för det där med att de ska ringa mellan 14,00-15,00 är helt enkelt väldigt osannolikt oftas så stämmer inte tiden för fem öre men när jag väl får henne på tråden så ska jag passa på att gå igenom vad det är jag har på hjärtat.
Det är ju inga nyheter direkt vad jag ska ta upp med henne men jag skulle vilja ha ett svar på vad f-n det är som händer i kroppen när man hela tiden har värk som flyttar omkring i denna "vackra" kropp ,hi hi nu fick ni nått att skratta åt i alla fall så här på morgon kvisten.
Ja nog om det ,man har många frågetecken i huvudet ibland och det är ju så att det mångt om mycket inte finns några direkta svar ibland men så är väl livet man kan inte få ett svar på allt för mänskligheten är ibland väldigt svårt att förstå sig på.
Nej nu måste jag gå och titta var min lilla ängel Nina gör för hon har inte kommit ner ännu och det är lite konstigt hon mådde inte så där gör bra i går så vi får se hon kanske sjuknar in som de andra två ängla barnen jag har ,den som lever får se. Hejsan så länge...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback