Huuu

Vad man kan få tankar i huvet vid fel budskap eller vad man ska kalla det.
Idag upptäckte jag att Simons ena lymfkörtel var väldigt förstorad i armhållan och tankarna gick ju direkt till hemska tankar och för att höra mig för så ringde jag till Baggängen för att höra vad vi skulle göra och beskedet jag fick var ordagrannt
" vi har inte de resurserna att göra de prover som behövs på en helg så är han inte väldigt försämrad under dagen så får ni faktiskt vänta tills på måndag men ring direkt då för han måste komma in och ta blod prover"... vad får man då för tankar , jo det kan jag tala om att magen vänder sig ut och in för det är ju ens barn man pratar om.
Men efter lite rådgivning från Anki så ringde jag till örebro i stället och blev bemött på ett helt annat sätt .
Hon förklarade en massa andra saker som kan göra så att den blir förstorad men givetvis så åker vi in på måndag så de får ta prover men nerverna blev mycket lugnare på en annan i alla fall , visst det är inte helt lugnt förrens man får svart på vitt men det var skönt att få prata med någon som är kunnig och ger förklaring så man får lite mer kött på benen.
Men det är ju så att man måste ta det som det kommer..

Vi var även inne och grattade syrran i dag och då fick vi träffa Frippes familj och det var ju trevligt men både syrran och han såg lite slut körda ut men det ska vara kännbart att bli äldre vet du syster yster..

Nej nu känns det som att kroppen har fått nog för i dag och det ska bli skönt att krypa i säng..

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja det är skrämmande vilka tanklösa människor det finns inom sjukvården...det är som om de inte tänker alls ibland. Sen är det ju en himla tur att det finns totala motsatsen, som sköterskan du fick prata med i Örebro...Det kommer att gå jättebra imorgon! Kramar i massor

2009-04-26 @ 11:32:53
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hej. tack för igår (ja, vi va rätt slut bäggetvå, och de höll på hela kvällen, hehe) kul att ni kom och tack så jättemycke för presenterna. (idag passar godishinken utmärkt hihi) kram på dej, och hoppas allt går bra i morrn.

2009-04-26 @ 14:12:37
URL: http://soffiesliv.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback